Translate

1 Şubat 2014 Cumartesi

İlk Özlenecekler Listesi



Özlemek… Kaç bilinmeyene sığardı bu eylem? Kaç işlemden geçerdi kabuk bağlayamayan bu yara? Geçer dedikçe derine inen ve zamana bıraktıkça sadece avunduğumuz –avutulduğumuz belki- en çok da kandırıldığımız, geçmeyeceğini bile bile kaybetmediğimiz, kaybedemediğimiz o yaman duygu. Uzaklara mı bilinmez ama bolca özlem duyarız kalbimizde. Penceresinden seyre dalıp masaldan alınma hayatları düşlermişçesine, inanarak uzaklarda var olan bir kahramana, bekleriz öylece. Öznesi olmayan özlemler biriktiririz ceplerimizde. Yeri gelir kendimizi bile özlemez miyiz? Neşeli hallerimizi, çocukluğumuzu… Sizi bilmem ama geleceğimi özlüyorum ben bazen. Günlük koşuşturmalar, sorumluluklar derken bugünümüzü sevmeye, yaşamaya, yenilik katmaya fırsat bulamıyoruz hiç. ‘Anı Yakala’ felsefesini öyle derine gömmüşüz ki, sıradan iki kelime olarak yer etmiş bizde. Bundan öteye gidemiyoruz. Geçmişe dönmenin imkansızlığını bilmek de geleceği özletiyor bana. Adı hayal ya da plan, bana göreyse hedef. Şimdi uğruna çabaladığım ve en iyisi için uğraştığım geleceğim, olmak istediğim yerler, tanımak istediğim insanlar, okunacak ve gezilecekler listem… Bunun umudu yetiyor bazen adımlarımı daha emin atmama. Zira özlemime yakışır bir gelecek için tüm bu koşuşturma.

Ve ben özlüyorum hala… Ne sadece benliğime bu özlem, ne de uzaklara. Yeri gelir en yakınını bile özlemez mi insan? En acısı da bu değil midir? Yanındakileri özlemek… Sanırım geleceği fazla hesaba kattığımdan olacak, gelecekte kaybetme korkusu özletiyor yanımdakileri. Çocukça ya da bencilce ama gözümün görebildiği yerlerde olsun istiyorum hepsini. Bunun için aldığım kararlarda gerçek beni bulamamak, ferdi karar verememek belki, ya da adını siz koyun. Ama bir gün uyandığınızda ‘kaybetme korkusu’ denilen o kuvvetli duyguyla başlayın güne. Bazı uzaklıklar sizin elinizde değildir, ‘hadi özledim gidip göreyim’in çok uzağındadır bazı yollar, adına siz ölüm deyin ya da bambaşka bir şey ama bunu unutmadan bakın sevdiklerinize. Bir kalbi kırmadan önce hatırlayın bu kelimeyi. Resti çekip gitmek kolay, döndüğünüzde geri bulmanın garantisinin olmadığını düşünmeyecek kadar kolay. Üç günlük dünya dediğiniz bu yaşamı zehir etmenin alemi yok. Geleceğimizin dünlerini iyi hatırlamak adına sevdiklerimizle geçirdiğimiz anlar, kıymetini bilmemiz gereken en önemli zaman dilimleri aslında. Bunu unutmamanız umuduyla… 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder